Protestid

Nagu te võibolla teate ning uudistest olete näinud/lugenud, siis Bangkokis (kohati ka mujal Tais) käivad hetkel väga ägedad protestid praeguse peaministri vastu. Ja kui ma kirjutan ägedad, siis ma ka tõsiselt mõtlen et ägedad. Praegu on linnas välja kuulutatud nn state of emegency ehk siis eriolukord (google tõlge...ei oska enam eesti keelt :D) 60-ks päevaks. Ehk siis nagu ma kuskilt kuulsin, siis õpilased vist ei tohi peale kaheksat välja minna kesklinnas, pole kindel selles suhtes. Inimesi yritatakse veenda mitte protestima minna jne.
Umbes 2 nädalat tagasi valitsusevastased protestijad niiöelda sulgesid Bangkoki aka ummistasid ära pearistmikud liivakottidega ja autokummidega ja okastraatidega, tekitades sellega ikka mõnusad ummikud. Teede sulgemine on sellejaoks, et ametnikud tööle ei saaks minna, avaldades sellega survet peaministrile.

Mulle täna helistas YFU ja ytles, et ma ei pea minema kooli kui ma tunnen, et ma ei taha minna või kardan mingil määral neid rahutusi.
Ma ei oskagi öelda kas ma kardan või ei. Ma arvan, et ainuke asi mis mulle siiamaani mingit hirmu on tekitanud on tulistamised ja granaadirynnakud. Ehk siis rahvamassidest sõidavad mööda autod ning tulistatakse inimesi. Mingi päev visati prostesijate rohkele ristmikule granaat, 1 inimene sai surma ning trobikond vigastada. Ja tagatipuks tulistati mööda sõitvast autost veel nö pro-government liikumise liidrit tema kodu lähedal.

Elades muidu riigis, kus selliseid asju ei toimu, siis see lihtsalt tundub nii absurdsena. Kuna ma olen neid proteste ja rahvamasse näinud ainult telekast ja piltide pealt, siis mul on selline tunne nagu see kõik oleks minust kaugel, nagu Eestis olles.

Aga see kõik toimub siin samas, koolis olles minust vaid paari kilomeetri kaugusel. Yhel hetkel on kõik tore ja festival ning järgmisel hetkel viskab keegi granaadi kuskilt autoaknast ning syytud inimesed saavad surma ja vigastada. Mulle lihtsalt ei jõua see kohale.
Loen siin netist uudiseid ning paljudes neist on kirjutatud, et turiste see kammajaa siin ei mõjuta ning kõik liigub endisel viisil siin ja pole vaja otseselt karta aga tuleb olla ettevaatlikum. No ma ei tea....mis mõttes ei mõjuta.

Oh jah, ärge minu pärast muretsege yhesõnaga. Ma ei tea mitu korda mulle on rõhutatud, et mu kool on sõjaväe baaside keskel (sõnaotseses mõttes) niiet jään vist ellu. Ei tea kyll kuidas see midagi ohutumaks teeks kuna sõjavägi ei sekku sellesse jamasse aga jah!

Ma ei tea...ma tahan lihtsalt et see siin ära lõppeks. Aga nagu ma aru saan, siis see ei juhtu veel niipea.

Olge tublid ja turvalised ning Bangkokki palun mitte tulla :-)


No comments:

Post a Comment